Korjauspalveluiden laadullinen hankinta taloyhtiössä

RALA on koonnut yhdessä yhteistyökumppaneidensa kanssa oppaan korjauspalveluiden laadullisesta hankinnasta. Opas sisältää hallituksille, isännöitsijöille ja rakennuttajille tarkoitetun laadullisen urakkakilpailutuksen ohjeistuksen.

Rakentamisen Laatu (RALA) on vuonna 1997 perustettu puolueeton järjestö, jonka tarkoitus on edistää suomalaisen rakentamisen laatua. Järjestö kertoo rakennusalan yritysten laaduntuottokyvystä ja toiminnan tasosta tilaajille, yrityksille ja rakennusten käyttäjille. Peabin linjasaneeraukselle on myös myönnetty RALA-pätevyys takeeksi laatuvaatimukset täyttävästä toiminnasta.

Nopeasti ajateltuna edullisimman hinnan tarjoava urakoitsija saattaa olla taloyhtiön mielestä järkevä valinta. Näin ei kuitenkaan ole, kun asiaa lähdetään tarkastelemaan laajemmin. Putkiremontin tarkoitus on parantaa asumisen laatua sekä nostaa taloyhtiön tasoa, jota halvimmalla hinnalla ei aina pystytä tarjoamaan.

RALA:n oppaassa ohjeistetaan, kuinka putkiremontin toteuttaja voidaan valita arviointimenettelyllä, jossa otetaan hinnan lisäksi aidosti huomioon myös taloyhtiön korjaukselle asettamat tavoitteet. Arviointimenettelyllä voidaan arvioida rakentamispalveluiden tarjoushinnan ja laadun suhdetta niin, että palvelun tilaaja saa maksamalleen urakkahinnalle parhaan mahdollisen vastineen.

Tutustu oppaaseen TÄSTÄ  ja opi lisää urakoitsijan valinnasta, urakkamuodoista sekä monesta muusta tärkeästä seikasta taloyhtiöiden putkiremonteissa.

Käytämme evästeitä. Jatkamalla sivustoon hyväksyt evästeiden käytön.