Keittiöremontti putkiremontin yhteydessä edullisemmin, nopeammin ja pidemmällä, kattavammalla takuulla

Taloyhtiön osakkaat usein antavat asuntoremonttien odottaa siihen, kunnes taloon tulee putkiremontti. Peabin ja Puustellin palvelumalli tarjoaa tähän oivan ratkaisun - mahdollisuuden teetättää yksilöllinen keittiöremontti laadukkaasti, kustannustehokkaasti ja minimoiden asunnosta poissaoloajan.

Palvelumalli syntyi asiakkaiden tarpeista

Lähtölaukauksen Puustellin ja Peabin jo pitkään jatkuneelle yhteistyölle käynnisti asiakkaiden tarpeet.

- ”Keskustelimme eri osapuolien kanssa, ja vakuutuimme, että ihmiset haluavat, että linjasaneerauksen aikana tehdään isompia remontteja. Esimerkiksi vuokranantajat halusivat, että vuokranmaksukatko on mahdollisimman lyhyt eli kun linja on valmis, voivat päästää vuokralaisen nopeasti asuntoon. Näistä keskusteluista yhteistyö Peabin kanssa lähti käyntiin.”

- ”Kattoajatus palvelumallissamme Peabin kanssa on, että tarjoamme taloyhtiökohtaisesti räätälöidyt valmiit keittiöpaketit - kuitenkin niin, että ne osakkaista, jotka haluavat yksilöllisen keittiön, myös sen saavat. Emme ole halunneet tehdä linjasaneerausmallistoomme ns. putkiremppamallistoa vaan koko Puustellin mallisto on aina asiakkaidemme käytettävissä.” kuvailee asiakkaan tarpeista lähteneen konseptin syntyä Puustellissa linjasaneerausosaston toiminnasta vastaava projektijohtaja Mika Rainio.

Samassa ajassa myös uusi keittiö

Peabin putkiremonttiprosessi nojaa laatujärjestelmään, joka varmistaa vaativankin urakan sujuvan läpiviennin. Se huomioi kaikki yksityiskohdat sekä oikea-aikaisuuden työtehtävissä. Puustellin kanssa toteutettavat keittiöremontit on saatu osaksi tätä laajempaa prosessia.

- ”Putkiremonttikohteissa luovutuspäivästä ei voi tinkiä päivääkään. Toimimme putkiremonttikohteissa eri tavalla kuin normaalikeittiötoimituksissa – käytössämme on välivarasto, joka tarjoaa tarvittaessa mahdollisuuden parin päivän puskuriin. Joka kerta, kun viemme keittiökalusteet ja -koneet työmaalle, ne asennetaan paikoilleen viipymättä. Tällöin ne eivät seiso kenenkään tiellä tai ehdi kolhiutua.” mainitsee Rainio palvelumallin hyödyistä, ja jatkaa:

- ”Palvelumme myötä voimme lyhentää asukkaan poissaoloa omasta kodistaan merkittävästi. Mikäli keittiöremontti teetetään toisaalla tai tehdään itse, pääsee työt aloittamaan vasta, kun putket on Peabin toimesta tehty.” kertoo Rainio vallalla olevasta toimintatavasta, jossa pääurakoitsijat eivät turvallisuus- ja vastuukysymyssyistä voi päästää työmaalle ulkopuolisia toimijoita urakan ollessa vielä kesken.

Kokonaisvastuu Peabilla

Peab kantaa 100% vastuun työmaasta putkiremontin aikana. Peabin työpäällikkö Juha Paavilainen listaa yhdeksi isoksi keittiöremontin hyödyksi vastuukysymykset:

- ”Tässä Peab on se yritys, joka kantaa kokonaisvastuun – vastaamme siitä, että putket ja sähköt ovat oikeassa paikassa, vastaamme keittiön laadullisesta toteutuksesta unohtamatta ulkonäköä. Lisäksi vastaamme suunnittelusta sekä taloyhtiölle menevistä ilmoitusasioista, mittauksista ja sähkön mittapöytäkirjoista. Kaikki tämä ja kokonaisuuden koordinointi automaattisesti sisältyy keittiöpakettiin kauttamme.”

Pidempi takuuaika ja kattavampi takuu

Palvelu tarjoaa osakkaille pidemmän ja kattavamman takuun kuin ostettaessa yksittäistä keittiötä. Peabin kokonaisvaltainen vastuu ulottuu aina sekä työlle että materiaaleille. Lisäksi kahden vuoden takuuaika lähtee liikkeelle siitä hetkestä kuin viimeinen linjasaneeraus taloyhtiössä on luovutettu. Näin ollen osalle asukkaista takuuaika saattaa pidentyä jopa viiteen vuoteen.

- ”Meidän takuuaika alkaa viimeisen linjan luovutuksesta ja kestää kaksi vuotta. Lisäksi takuu, minkä osakas saa, ei koske pelkkiä keittiökaappeja ja -mekanismeja, vaan kaikkea työtä kuten sähköasennuksia, putkiasennuksia ja kaikkea tavaraa mitä Peab on keittiöön tuonut, mukaan lukien välitilalaatat ja maalaukset.” vahvistaa Paavilainen, ja jatkaa:

- ”Keittiötoteutukset ovat avaimet käteen -toteutuksia. Asukasta palvelee Peabin asukaspalveluinsinööri, jonka kanssa kaikki keittiöremontin yksityiskohdat sovitaan.”

Puustellin toimintavarmuus ja laatu vakuuttivat

Näin Juha Paavilainen Peabista kuvaa kriteereitä, joiden ansiosta Puustelli valikoitui Peabin yhteistyökumppaniksi:

- ”Erittäin tärkeä kriteeri meille on toimitusvarmuus. Kumppanimme täytyy pystyä suoriutumaan isoistakin keittiömääristä ilman ongelmia. Yksittäisen osakkaan mahdollisuus räätälöidä keittiö haluamakseen ilman, että hinta kovasti nousee, on myös tärkeää. Lisäksi tietenkin laatukysymykset, pintakäsittelyn korkea taso, kotimaisuusaste ja takuuajat. Esimerkiksi Puustellin kiskojen takuuajat ovat ihan muuta kuin halpatoimittajilla.”

Peabin ammattitaito ja tapa työskennellä huippuluokkaa

Mika Rainio Puustellista kehuu Peabin asennetta ja ammattitaitoa seuraavasti:

- ”Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Peabin tapaan työskennellä ja läpi viedä toimituksia. Peab on ns. tosissaan liikkeellä ja siitä pidämme.”

- ”Malli itsessään on ollut hyvä ja toimiva. Tälläkin hetkellä meillä pyörii kolme kohdetta kokoaikaisesti ja jos lähdetään miettimään menneitä vuosia, niin ollaan tehty useita isoja taloyhtiötä tällä mallilla menestyksekkäästi yhdessä.”

- ”Jatkuva kehittyminen on tärkeää onnistumisen ja tulevaisuuden kannalta. Tapaamme Peabin kanssa säännöllisesti urakoiden ulkopuolellakin ja kehitämme palvelumallia.” jatkaa Rainio.

Käytämme evästeitä. Jatkamalla sivustoon hyväksyt evästeiden käytön.